Adresse:
N. Zahles Gymnasieskole
Nørre Voldgade 5,
1358 København K
Institutionsnummer:
101155
Skoleleder:
Anne Birgitte Klange
Telefon:
3369 7900
Email:
grundskolen@zahles.dk
Webside:
http://www.zahlesgym.dk
N. Zahles Gymnasieskole er en privatskole i Københavns Kommune
N. Zahles Gymnasieskole har et rigtig flot karaktergennemsnit. Skolens positive undervisningseffekt indikerer at den har et godt læringsmiljø, der løfter elevernes kundskaber.
Skole | Matematik | Fysik-Kemi-Biologi-Geografi | Engelsk | Dansk | Samlet Gns. |
---|---|---|---|---|---|
N. Zahles Gymnasieskole | - | - | - | - | - |
Københavns Kommune | 6.7 | 7.9 | 9.1 | 6.9 | 7.7 |
Landsgennemsnit | 6.5 | 7.3 | 8.3 | 7.1 | 7.3 |
N. Zahles Gymnasieskole har over de sidste otte år haft et nogenlunde uforanderligt karaktergennemsnit ved 9. klasse afgangseksamen.
Karaktergennemsnit ved 9. klasse afgangsprøve på N. Zahles Gymnasieskole dækkende otte år fra 2012 til og med 2021.
Datakilde: Excel rapport for fag og fagdiscipliner
N. Zahles Gymnasieskole er dygtige til at løfte eleverne fagligt som indikeret af en positiv undervisningseffekt på 1.0. Den positive undervisningseffekt betyder at eleverne, gennemsnitlig set, har en faglig udvikling, der er bedre end forventet (efter der er taget højde for elevernes socioøkonomiske baggrund).
Undervisningseffekten på N. Zahles Gymnasieskole er nummer 17 blandt grundskolerne i Københavns Kommune.
Datakilde: Cepos Hvor gode er grundskolerne til at løfte eleverne fagligt?.
DinGeo har indsamlet elevernes resultater fra folkeskolens afgangseksamen for alle grundskoler i Danmark. Data stammer fra de senest tilgængelige tal fra afgangsprøverne i skoleåret 2018/19.
Elevernes sociale baggrund er ofte meget forskellig fra den ene skole til den næste og generelt klarer eleverne sig karaktermæssigt bedst på skoler med mange ressourcestærke forældre. Undervisningseffekt forsøger at rense for denne socioøkonomiske effekt. Undervisningseffekten er defor en god parameter til at sammenligne skoler.
Du kan se og sammenligne nøgletal for alle de 138 grundskoler i Københavns Kommune her ».
Datakilder:
Børne- og Undervisningsministeriet: Karakterdata
CEPOS: Undervisningseffekt
Børne- og Undervisningsministeriet: Uddannelsesstatistik
Børne- og Undervisningsministeriet: Karaktergennemsnit - Fag og fagdiscipliner (Excel)
I skoleåret 2020-2021 var 94 procent af eleverne af dansk oprindelse. Andelen af etnisk danske elever på skolen er voksende.
Der er 785 elever på N. Zahles Gymnasieskole. Elevtallet har over de sidste 13 år oplevet en svag årlig vækst på ca. 0,9 procent, hvilket tyder på en populær skole, der tilvælges af skoledistriktets forældre.
Elevtal opdelt efter herkomst på N. Zahles Gymnasieskole i perioden 2009 - 2021.
Datakilde: Excel rapport med elevantal i grundskolen
DinGeo har indsamlet elevetal og herkomst for alle grundskoler i Danmark.
Betragter man udviklingen på forskellige skoletyper ses det, at antallet af elever i folkeskolen er faldet i alle årene siden 2013/14, mens antallet af elever i friskoler og private grundskoler er steget i samme periode.
Du kan se og sammenligne nøgletal for alle de 138 grundskoler i Københavns Kommune her ».
Datakilder:
Børne- og Undervisningsministeriet: Elevtal i grundskolen
N. Zahles Gymnasieskole er en privatskole med 782 elever, der underviser elever til og med 10. klassetrin.
Det er den 45. laveste udgift blandt de 98 danske kommuner. Københavns Kommune ligger lidt under det danske kommunegennemsnit når det kommer til forhold for børn og unge - Læs mere her »
Vi har desværre ikke data på forældrenes indkomst.
Vi har ikke oplysninger om forældrebetalingen på N. Zahles Gymnasieskole.
DinGeo har indsamlet elevernes resultater fra alle grundskoler i Danmark.
Du kan se og sammenligne nøgletal for alle de 138 grundskoler i Københavns Kommune her ».
Datakilder:
Børne- og Undervisningsministeriet: Skoletal
Social og Inderigsministeriet: De Kommunale Nøgletal
Kommunens 138 grundskoler. Folkeskoler er markeret med , privatskoler med og efter -og specialskoler med
Datakilder:
Institutionsregisteret »
og Uddannelsesstatistik »