Adresse:
Den Grønne Friskole
Strandlodsvej 38,
2300 København S
Institutionsnummer:
280553
Skoleleder:
Dorthe Junge
Telefon:
2567 8553
Email:
sekretaer@dengroennefriskole.dk
Webside:
http://www.dengroennefriskole.dk
I skoleåret 2020-2021 var 96,7 procent af eleverne af dansk oprindelse. Over de sidste 7 år er der sket en relativ markant stigning i andelen af elever med anden etnisk herkomst end dansk.
Der er 180 elever på Den Grønne Friskole. Elevtallet har over de sidste 7 år oplevet en stærk årlig vækst på ca. 21 procent, hvilket tyder på en sund skole som er populær blandt skoledistriktets forældre.
Elevtal opdelt efter herkomst på Den Grønne Friskole i perioden 2015 - 2021.
Datakilde: Excel rapport med elevantal i grundskolen
DinGeo har indsamlet elevetal og herkomst for alle grundskoler i Danmark.
Betragter man udviklingen på forskellige skoletyper ses det, at antallet af elever i folkeskolen er faldet i alle årene siden 2013/14, mens antallet af elever i friskoler og private grundskoler er steget i samme periode.
Du kan se og sammenligne nøgletal for alle de 138 grundskoler i Københavns Kommune her ».
Datakilder:
Børne- og Undervisningsministeriet: Elevtal i grundskolen
Den Grønne Friskole er en privatskole med 128 elever, der underviser elever til og med 7. klassetrin.
Det er den 45. laveste udgift blandt de 98 danske kommuner. Københavns Kommune ligger lidt under det danske kommunegennemsnit når det kommer til forhold for børn og unge - Læs mere her »
Vi har desværre ikke data på forældrenes indkomst.
Den Grønne Friskole er en privatskole med en årlig forædrebetaling på 15.034 kr.
DinGeo har indsamlet elevernes resultater fra alle grundskoler i Danmark.
Du kan se og sammenligne nøgletal for alle de 138 grundskoler i Københavns Kommune her ».
Datakilder:
Børne- og Undervisningsministeriet: Skoletal
Social og Inderigsministeriet: De Kommunale Nøgletal
Kommunens 138 grundskoler. Folkeskoler er markeret med , privatskoler med og efter -og specialskoler med
Datakilder:
Institutionsregisteret »
og Uddannelsesstatistik »