Adresse:
Jinnah International School
Skjulhøj Allé 59,
2720 Vanløse
Institutionsnummer:
101169
Skoleleder:
Anette Frandsen
Telefon:
3874 2100
Email:
info@jinnahskole.dk
Webside:
http://www.jinnahschool.dk
Skole | Matematik | Fysik-Kemi-Biologi-Geografi | Engelsk | Dansk | Samlet Gns. |
---|---|---|---|---|---|
Jinnah International School | - | - | - | - | - |
Københavns Kommune | 6.7 | 7.9 | 9.1 | 6.9 | 7.7 |
Landsgennemsnit | 6.5 | 7.3 | 8.3 | 7.1 | 7.3 |
Jinnah International School har over de sidste otte år haft et nogenlunde uforanderligt karaktergennemsnit ved 9. klasse afgangseksamen.
Karaktergennemsnit ved 9. klasse afgangsprøve på Jinnah International School dækkende otte år fra 2012 til og med 2021.
Datakilde: Excel rapport for fag og fagdiscipliner
Jinnah International School har en undervisningseffekt på 0.0. Det betyder at eleverne, gennemsnitlig set, har en faglig udvikling, der er som forventet (efter der er taget højde for elevernes socioøkonomiske baggrund).
Undervisningseffekten på Jinnah International School er nummer 35 blandt grundskolerne i Københavns Kommune.
Datakilde: Cepos Hvor gode er grundskolerne til at løfte eleverne fagligt?.
DinGeo har indsamlet elevernes resultater fra folkeskolens afgangseksamen for alle grundskoler i Danmark. Data stammer fra de senest tilgængelige tal fra afgangsprøverne i skoleåret 2018/19.
Elevernes sociale baggrund er ofte meget forskellig fra den ene skole til den næste og generelt klarer eleverne sig karaktermæssigt bedst på skoler med mange ressourcestærke forældre. Undervisningseffekt forsøger at rense for denne socioøkonomiske effekt. Undervisningseffekten er defor en god parameter til at sammenligne skoler.
Du kan se og sammenligne nøgletal for alle de 138 grundskoler i Københavns Kommune her ».
Datakilder:
Børne- og Undervisningsministeriet: Karakterdata
CEPOS: Undervisningseffekt
Børne- og Undervisningsministeriet: Uddannelsesstatistik
Børne- og Undervisningsministeriet: Karaktergennemsnit - Fag og fagdiscipliner (Excel)
I skoleåret 2020-2021 var kun 38,7 procent af eleverne af dansk oprindelse. Eksperter anser 40 pct. som en grænse for den maksimale andel tosprogede elever, førend det går ud fagligheden i den enkelte klasse. Andelen af etnisk danske elever på skolen er voksende.
Der er 204 elever på Jinnah International School. Elevtallet har over de sidste 13 år oplevet en stærk årlig vækst på ca. 3,2 procent, hvilket tyder på en sund skole som er populær blandt skoledistriktets forældre.
Elevtal opdelt efter herkomst på Jinnah International School i perioden 2009 - 2021.
Datakilde: Excel rapport med elevantal i grundskolen
DinGeo har indsamlet elevetal og herkomst for alle grundskoler i Danmark.
Betragter man udviklingen på forskellige skoletyper ses det, at antallet af elever i folkeskolen er faldet i alle årene siden 2013/14, mens antallet af elever i friskoler og private grundskoler er steget i samme periode.
Du kan se og sammenligne nøgletal for alle de 138 grundskoler i Københavns Kommune her ».
Datakilder:
Børne- og Undervisningsministeriet: Elevtal i grundskolen
Jinnah International School er en privatskole med 191 elever, der underviser elever til og med 9. klassetrin.
Det er den 45. laveste udgift blandt de 98 danske kommuner. Københavns Kommune ligger lidt under det danske kommunegennemsnit når det kommer til forhold for børn og unge - Læs mere her »
Vi har desværre ikke data på forældrenes indkomst.
Jinnah International School er en privatskole med en årlig forædrebetaling på 8.173 kr.
DinGeo har indsamlet elevernes resultater fra alle grundskoler i Danmark.
Du kan se og sammenligne nøgletal for alle de 138 grundskoler i Københavns Kommune her ».
Datakilder:
Børne- og Undervisningsministeriet: Skoletal
Social og Inderigsministeriet: De Kommunale Nøgletal
Kommunens 138 grundskoler. Folkeskoler er markeret med , privatskoler med og efter -og specialskoler med
Datakilder:
Institutionsregisteret »
og Uddannelsesstatistik »