Adresse:
Randers Ungdomsskole
Toldbodgade 3, 5.,
8900 Randers C
Institutionsnummer:
731211
Skoleleder:
Steffen Reng Andersen
Telefon:
8915 4600
Email:
ungdomsskolen@randers.dk
Webside:
http://www.randersungdomsskole.dk
I skoleåret 2020-2021 var 100 procent af eleverne af dansk oprindelse. Over de sidste 13 år er der sket en svag stigning i andelen af elever med anden etnisk herkomst end dansk.
Der er 33 elever på Randers Ungdomsskole. Elevtallet har over de sidste 13 år oplevet en stærk årlig vækst på ca. 3,7 procent, hvilket tyder på en sund skole som er populær blandt skoledistriktets forældre.
Elevtal opdelt efter herkomst på Randers Ungdomsskole i perioden 2009 - 2021.
Datakilde: Excel rapport med elevantal i grundskolen
DinGeo har indsamlet elevetal og herkomst for alle grundskoler i Danmark.
Betragter man udviklingen på forskellige skoletyper ses det, at antallet af elever i folkeskolen er faldet i alle årene siden 2013/14, mens antallet af elever i friskoler og private grundskoler er steget i samme periode.
Du kan se og sammenligne nøgletal for alle de 43 grundskoler i Randers Kommune her ».
Datakilder:
Børne- og Undervisningsministeriet: Elevtal i grundskolen
Randers Ungdomsskole er en Kommunale ungdomsskoler og ungdomskostskoler med 63 elever, der underviser elever til og med . klassetrin.
Det er den 43. højeste udgift blandt de 98 danske kommuner. Randers Kommune ligger lidt under det danske kommunegennemsnit når det kommer til forhold for børn og unge - Læs mere her »
Vi har desværre ikke data på forældrenes indkomst.
Vi har ikke oplysninger om forældrebetalingen på Randers Ungdomsskole.
DinGeo har indsamlet elevernes resultater fra alle grundskoler i Danmark.
Du kan se og sammenligne nøgletal for alle de 43 grundskoler i Randers Kommune her ».
Datakilder:
Børne- og Undervisningsministeriet: Skoletal
Social og Inderigsministeriet: De Kommunale Nøgletal
Kommunens 43 grundskoler. Folkeskoler er markeret med , privatskoler med og efter -og specialskoler med
Datakilder:
Institutionsregisteret »
og Uddannelsesstatistik »