Adresse:
Vestbirk Musik- & Sportsefterskole
Søvejen 6,
8752 Østbirk
Institutionsnummer:
609301
Skoleleder:
Jens Lejsgaard
Telefon:
7578 1141
Email:
kontor@vmse.dk
Webside:
http://www.vmse.dk
I skoleåret 2020-2021 var 100 procent af eleverne af dansk oprindelse. Over de sidste 13 år er der sket en svag stigning i andelen af elever med anden etnisk herkomst end dansk.
Der er 174 elever på Vestbirk Musik- & Sportsefterskole. Elevtallet har over de sidste 13 år oplevet en stærk årlig vækst på ca. 2,1 procent, hvilket tyder på en sund skole som er populær blandt skoledistriktets forældre.
Elevtal opdelt efter herkomst på Vestbirk Musik- & Sportsefterskole i perioden 2009 - 2021.
Datakilde: Excel rapport med elevantal i grundskolen
DinGeo har indsamlet elevetal og herkomst for alle grundskoler i Danmark.
Betragter man udviklingen på forskellige skoletyper ses det, at antallet af elever i folkeskolen er faldet i alle årene siden 2013/14, mens antallet af elever i friskoler og private grundskoler er steget i samme periode.
Du kan se og sammenligne nøgletal for alle de 35 grundskoler i Horsens Kommune her ».
Datakilder:
Børne- og Undervisningsministeriet: Elevtal i grundskolen
Vestbirk Musik- & Sportsefterskole er en Efterskoler med 153 elever, der underviser elever til og med . klassetrin.
Det er den 23. laveste udgift blandt de 98 danske kommuner. Horsens Kommune ligger omkring gennemsnittet blandt kommunerne når det kommer til forhold for børn og unge - Læs mere her »
Vi har desværre ikke data på forældrenes indkomst.
Vi har ikke oplysninger om forældrebetalingen på Vestbirk Musik- & Sportsefterskole.
DinGeo har indsamlet elevernes resultater fra alle grundskoler i Danmark.
Du kan se og sammenligne nøgletal for alle de 35 grundskoler i Horsens Kommune her ».
Datakilder:
Børne- og Undervisningsministeriet: Skoletal
Social og Inderigsministeriet: De Kommunale Nøgletal
Kommunens 35 grundskoler. Folkeskoler er markeret med , privatskoler med og efter -og specialskoler med
Datakilder:
Institutionsregisteret »
og Uddannelsesstatistik »