Adresse:
Dronninglund Efterskole
Slotsgade 10,
9330 Dronninglund
Institutionsnummer:
807300
Skoleleder:
Bitten Schjødt Kjær
Telefon:
9884 1999
Email:
kontor@dronninglundefterskole.dk
Webside:
http://dronninglundefterskole.dk
I skoleåret 2020-2021 var 100 procent af eleverne af dansk oprindelse. Over de sidste 13 år er der sket en svag stigning i andelen af elever med anden etnisk herkomst end dansk.
Der er 93 elever på Dronninglund Efterskole. Elevtallet har gennemsnitlig set over de sidste 13 år oplevet årlige fald på ca. 2,6 procent. Faldet kan skyldes skoledistriktets demografi, men kunne måske også indikere at nogle forældre fravælger skolen.
Elevtal opdelt efter herkomst på Dronninglund Efterskole i perioden 2009 - 2021.
Datakilde: Excel rapport med elevantal i grundskolen
DinGeo har indsamlet elevetal og herkomst for alle grundskoler i Danmark.
Betragter man udviklingen på forskellige skoletyper ses det, at antallet af elever i folkeskolen er faldet i alle årene siden 2013/14, mens antallet af elever i friskoler og private grundskoler er steget i samme periode.
Du kan se og sammenligne nøgletal for alle de 22 grundskoler i Brønderslev Kommune her ».
Datakilder:
Børne- og Undervisningsministeriet: Elevtal i grundskolen
Dronninglund Efterskole er en Efterskoler med 84 elever, der underviser elever til og med . klassetrin.
Det er den 29. laveste udgift blandt de 98 danske kommuner. Brønderslev Kommune har generelt set gode forhold for børn og unge - Læs mere her »
Vi har desværre ikke data på forældrenes indkomst.
Vi har ikke oplysninger om forældrebetalingen på Dronninglund Efterskole.
DinGeo har indsamlet elevernes resultater fra alle grundskoler i Danmark.
Du kan se og sammenligne nøgletal for alle de 22 grundskoler i Brønderslev Kommune her ».
Datakilder:
Børne- og Undervisningsministeriet: Skoletal
Social og Inderigsministeriet: De Kommunale Nøgletal
Kommunens 22 grundskoler. Folkeskoler er markeret med , privatskoler med og efter -og specialskoler med
Datakilder:
Institutionsregisteret »
og Uddannelsesstatistik »