Adresse:
Hammerum Fri- og Efterskole (friskolen)
Tornebuskvej 1,
7400 Herning
Institutionsnummer:
657024
Skoleleder:
Kristina Thygesen
Telefon:
9711 6234
Email:
hammerum-friskole@hamme.dk
Webside:
http://www.hamme.dk
I skoleåret 2020-2021 var 97 procent af eleverne af dansk oprindelse. Over de sidste 13 år er der sket en svag stigning i andelen af elever med anden etnisk herkomst end dansk.
Der er 198 elever på Hammerum Fri- og Efterskole (friskolen). Elevtallet har over de sidste 13 år oplevet en stærk årlig vækst på ca. 7,7 procent, hvilket tyder på en sund skole som er populær blandt skoledistriktets forældre.
Elevtal opdelt efter herkomst på Hammerum Fri- og Efterskole (friskolen) i perioden 2009 - 2021.
Datakilde: Excel rapport med elevantal i grundskolen
DinGeo har indsamlet elevetal og herkomst for alle grundskoler i Danmark.
Betragter man udviklingen på forskellige skoletyper ses det, at antallet af elever i folkeskolen er faldet i alle årene siden 2013/14, mens antallet af elever i friskoler og private grundskoler er steget i samme periode.
Du kan se og sammenligne nøgletal for alle de 49 grundskoler i Herning Kommune her ».
Datakilder:
Børne- og Undervisningsministeriet: Elevtal i grundskolen
Hammerum Fri- og Efterskole (friskolen) er en privatskole med 211 elever, der underviser elever til og med 8. klassetrin.
Det er den 46. laveste udgift blandt de 98 danske kommuner. Herning Kommune har generelt set gode forhold for børn og unge - Læs mere her »
Vi har desværre ikke data på forældrenes indkomst.
Hammerum Fri- og Efterskole (friskolen) er en privatskole med en årlig forædrebetaling på 8.613 kr.
DinGeo har indsamlet elevernes resultater fra alle grundskoler i Danmark.
Du kan se og sammenligne nøgletal for alle de 49 grundskoler i Herning Kommune her ».
Datakilder:
Børne- og Undervisningsministeriet: Skoletal
Social og Inderigsministeriet: De Kommunale Nøgletal
Kommunens 49 grundskoler. Folkeskoler er markeret med , privatskoler med og efter -og specialskoler med
Datakilder:
Institutionsregisteret »
og Uddannelsesstatistik »