Adresse:
Skolen i Charlottegården
Frederikssundsvej 77,
2400 København NV
Institutionsnummer:
101093
Skoleleder:
Andrés Villaro y Lassen
Telefon:
3530 3130
Email:
cha@kk.dk
Webside:
http://www.cha.kk.dk
Skole | Matematik | Fysik-Kemi-Biologi-Geografi | Engelsk | Dansk | Samlet Gns. |
---|---|---|---|---|---|
Skolen i Charlottegården | - | - | - | - | - |
Københavns Kommune | 6.7 | 7.9 | 9.1 | 6.9 | 7.7 |
Landsgennemsnit | 6.5 | 7.3 | 8.3 | 7.1 | 7.3 |
Vi kan ikke beregne den tidslige udvikling af gennemsnitskarakterne på Skolen i Charlottegården. Der er kun karakterdata for 1 år.
Karaktergennemsnit ved 9. klasse afgangsprøve på Skolen i Charlottegården dækkende en år fra 2021 til og med 2021.
Datakilde: Excel rapport for fag og fagdiscipliner
DinGeo har indsamlet elevernes resultater fra folkeskolens afgangseksamen for alle grundskoler i Danmark. Data stammer fra de senest tilgængelige tal fra afgangsprøverne i skoleåret 2018/19.
Elevernes sociale baggrund er ofte meget forskellig fra den ene skole til den næste og generelt klarer eleverne sig karaktermæssigt bedst på skoler med mange ressourcestærke forældre. Undervisningseffekt forsøger at rense for denne socioøkonomiske effekt. Undervisningseffekten er defor en god parameter til at sammenligne skoler.
Du kan se og sammenligne nøgletal for alle de 138 grundskoler i Københavns Kommune her ».
Datakilder:
Børne- og Undervisningsministeriet: Karakterdata
CEPOS: Undervisningseffekt
Børne- og Undervisningsministeriet: Uddannelsesstatistik
Børne- og Undervisningsministeriet: Karaktergennemsnit - Fag og fagdiscipliner (Excel)
Den samlede gennemsnitlige trivsel blandt 4.-9. klasses-eleverne på Skolen i Charlottegården er under landsgennemsnittet. Lav trivsel er problematisk og kan bl.a. have negativ indflydelse på elevernes læring.
Splitter man trivselsundersøgelsen 40 spørgsmål op i fire hovedgrupper, kan må få et lidt mere nuanceret indblik i trivsel på Skolen i Charlottegården:
Den sociale trivsel på Skolen i Charlottegården er under gennemsnittet. Den gennemsnitlige sociale trivsel er 3.84, hvilket er den 199 dårligste blandt de 1323 grundskoler, der deltog i 2022-undersøgelsen. En lav social trivsel kan indikere, at nogle elever har et dårligt tilhørsforhold til skolen, klassen og fællesskabet, potentielt med lav tryghed og mobning.
Social trivsel angiver elevernes opfattelse af tilhørsforhold til skolen, klassen og fællesskabet, samt tryghed og mobning. Data stammer fra Undervisningsministeriet »Eleverne på Skolen i Charlottegården har en faglig trivsel 3.53, der er et stykke under gennemsnittet på 3.69. Det er faktisk den 509. dårligste trivselsscore blandt alle folkeskoler.
Faglig trivsel omhandler elevens oplevelse af egne faglige evner, koncentrationsevne og problemløsningsevne. Det handler dels om elevens faglige færdigheder og dels om personlige kompetencer, der gør eleven i stand til at deltage aktivt i undervisningen. Data stammer fra Undervisningsministeriet »Skolen i Charlottegården har en score på 3.73, hvilket er lidt under gennemsnittet. Det er den 770. højeste score i Danmark.
Spørgsmål omkring "Ro og Orden" drejer sig om larm i klassen og om eleverne kan høre lærerne og de andre elever. Der spørges desuden ind til hvor dygtige lærerne er til at skabe ro, og om lærere møder til tiden. Data stammer fra Undervisningsministeriet »Skolen i Charlottegården har en gennemsnitlig score: 3.19, hvilket er lidt under gennemsnittet. Det er den 611. højeste score i Danmark.
Støtte og inspiration består af spørgsmål om elevernes oplevelse af motivation og medbestemmelse, samt af lærerenes hjælp og støtte. null elever på Skolen i Charlottegården deltog i undersøgelse om Støtte og inspiration. Data stammer fra Undervisningsministeriet »DinGeo viser trivselsdata fra den seneste 2022-undersøgelse blandt 4.-9. kl. eleverne, der besvarede 40 spørgsmål. Baseret på svarene beregnes den gennemsnitlige trivsel samt fire indikatorer: Social trivsel, faglig trivsel, opfattelse af ro og orden samt opfattelse af støtte og inspiration. Både den gennemsnitlige trivsel samt de fire trivselsindikatorer måles på en skala fra 1 til 5, hvor 1 er den lavest mulige trivsel, og 5 er den højest mulige trivsel.
Du kan se og sammenligne nøgletal for alle de 138 grundskoler i Københavns Kommune her ».
Datakilde:
Børne- og Undervisningsministeriet: Trivsel - differentierede indikatorer, skole, køn, klassetrin
Der er et meget højt fravær blandt eleverne på Skolen i Charlottegården. I skoleåret 2020-2021 var det gennemsnitlige fravær hele 9,6 procent, hvilket er et godt stykke højere end landsgennemsnittet på 5.1 procent. Gennemsnitlig set har eleverne på Skolen i Charlottegården hele 19,1 fraværsdage per skoleår.
Et højt fravær kan være et tegn på et dårligt socialt miljø og/eller konflikter mellem eleverne indbyrdes eller mellem elever og lærere.
Fraværsprocenten har varieret en del over de sidste 11 år, men samlet set er trenden desværre stigende.
Figur: Gennemsnitligt elevfravær på Skolen i Charlottegården i perioden 2010 - 2021. For skoleårene 2019/20 og 2020/21 kan COVID-19 have haft betydning for såvel registrering af elevfravær såvel som faktisk elevfravær. Elevfraværet for disse perioder bør derfor tolkes med forbehold herfor.
DinGeo har indsamlet alle tilgængeligt data på grundskolernes elevfravær.
Hæjt fravær kan skyldes mistrivsel socialt eller fagligt. Det kan for eksempel handle om ensomhed eller mobning.
Du kan se og sammenligne nøgletal for alle de 138 grundskoler i Københavns Kommune her ».
Datakilder:
Børne- og Undervisningsministeriet: Elevfravær for folkeskolens elever
I skoleåret 2020-2021 var 86,8 procent af eleverne af dansk oprindelse. Over de sidste 13 år er der sket en svag stigning i andelen af elever med anden etnisk herkomst end dansk.
Der er 190 elever på Skolen i Charlottegården. Elevtallet har over de sidste 13 år oplevet en stærk årlig vækst på ca. 7,5 procent, hvilket tyder på en sund skole som er populær blandt skoledistriktets forældre.
Elevtal opdelt efter herkomst på Skolen i Charlottegården i perioden 2009 - 2021.
Datakilde: Excel rapport med elevantal i grundskolen
DinGeo har indsamlet elevetal og herkomst for alle grundskoler i Danmark.
Betragter man udviklingen på forskellige skoletyper ses det, at antallet af elever i folkeskolen er faldet i alle årene siden 2013/14, mens antallet af elever i friskoler og private grundskoler er steget i samme periode.
Du kan se og sammenligne nøgletal for alle de 138 grundskoler i Københavns Kommune her ».
Datakilder:
Børne- og Undervisningsministeriet: Elevtal i grundskolen
Skolen i Charlottegården er en Specialskoler for børn med 148 elever, der underviser elever til og med 10. klassetrin.
Det er den 45. laveste udgift blandt de 98 danske kommuner. Københavns Kommune ligger lidt under det danske kommunegennemsnit når det kommer til forhold for børn og unge - Læs mere her »
Vi har desværre ikke data på forældrenes indkomst.
Vi har ikke oplysninger om forældrebetalingen på Skolen i Charlottegården.
DinGeo har indsamlet elevernes resultater fra alle grundskoler i Danmark.
Du kan se og sammenligne nøgletal for alle de 138 grundskoler i Københavns Kommune her ».
Datakilder:
Børne- og Undervisningsministeriet: Skoletal
Social og Inderigsministeriet: De Kommunale Nøgletal
Kommunens 138 grundskoler. Folkeskoler er markeret med , privatskoler med og efter -og specialskoler med
Datakilder:
Institutionsregisteret »
og Uddannelsesstatistik »