Adresse:
Design- & Idrætsefterskolen Skamling
Gl.Skamlingvej 1.,
6093 Sjølund
Institutionsnummer:
509300
Skoleleder:
Jan Laugesen
Telefon:
7557 4026
Email:
kontor@skamling.dk
Webside:
http://www.skamling.dk
I skoleåret 2020-2021 var 100 procent af eleverne af dansk oprindelse. Over de sidste 13 år er der sket en svag stigning i andelen af elever med anden etnisk herkomst end dansk.
Der er 148 elever på Design- & Idrætsefterskolen Skamling. Elevtallet har over de sidste 13 år oplevet en stærk årlig vækst på ca. 4,6 procent, hvilket tyder på en sund skole som er populær blandt skoledistriktets forældre.
Elevtal opdelt efter herkomst på Design- & Idrætsefterskolen Skamling i perioden 2009 - 2021.
Datakilde: Excel rapport med elevantal i grundskolen
DinGeo har indsamlet elevetal og herkomst for alle grundskoler i Danmark.
Betragter man udviklingen på forskellige skoletyper ses det, at antallet af elever i folkeskolen er faldet i alle årene siden 2013/14, mens antallet af elever i friskoler og private grundskoler er steget i samme periode.
Du kan se og sammenligne nøgletal for alle de 50 grundskoler i Kolding Kommune her ».
Datakilder:
Børne- og Undervisningsministeriet: Elevtal i grundskolen
Design- & Idrætsefterskolen Skamling er en Efterskoler med 123 elever, der underviser elever til og med . klassetrin.
Det er den 2. laveste udgift blandt de 98 danske kommuner. Kolding Kommune er en af de danske kommuner med de bedste forhold for børn og unge - Læs mere her »
Vi har desværre ikke data på forældrenes indkomst.
Vi har ikke oplysninger om forældrebetalingen på Design- & Idrætsefterskolen Skamling.
DinGeo har indsamlet elevernes resultater fra alle grundskoler i Danmark.
Du kan se og sammenligne nøgletal for alle de 50 grundskoler i Kolding Kommune her ».
Datakilder:
Børne- og Undervisningsministeriet: Skoletal
Social og Inderigsministeriet: De Kommunale Nøgletal
Kommunens 50 grundskoler. Folkeskoler er markeret med , privatskoler med og efter -og specialskoler med
Datakilder:
Institutionsregisteret »
og Uddannelsesstatistik »