Adresse:
Skolen ved Radiomarken
Bagsværdvej 138,
2800 Kgs. Lyngby
Institutionsnummer:
280267
Skoleleder:
Michael Clausen
Telefon:
3957 3160
Email:
skolenpaaradiomarken@gladsaxe.dk
Webside:
http://www.gladsaxe.dk
I skoleåret 2020-2021 var 100 procent af eleverne af dansk oprindelse. Over de sidste 9 år er der sket en relativ markant stigning i andelen af elever med anden etnisk herkomst end dansk.
Der er 17 elever på Skolen ved Radiomarken. Elevtallet har over de sidste 9 år oplevet en stærk årlig vækst på ca. 8,7 procent, hvilket tyder på en sund skole som er populær blandt skoledistriktets forældre.
Elevtal opdelt efter herkomst på Skolen ved Radiomarken i perioden 2013 - 2021.
Datakilde: Excel rapport med elevantal i grundskolen
DinGeo har indsamlet elevetal og herkomst for alle grundskoler i Danmark.
Betragter man udviklingen på forskellige skoletyper ses det, at antallet af elever i folkeskolen er faldet i alle årene siden 2013/14, mens antallet af elever i friskoler og private grundskoler er steget i samme periode.
Du kan se og sammenligne nøgletal for alle de 21 grundskoler i Gladsaxe Kommune her ».
Datakilder:
Børne- og Undervisningsministeriet: Elevtal i grundskolen
Skolen ved Radiomarken er en Dagbehandlingstilbud og behandlingshjem med 18 elever, der underviser elever til og med . klassetrin.
Det er den 11. højeste udgift blandt de 98 danske kommuner. Gladsaxe Kommune ligger omkring gennemsnittet blandt kommunerne når det kommer til forhold for børn og unge - Læs mere her »
Vi har desværre ikke data på forældrenes indkomst.
Vi har ikke oplysninger om forældrebetalingen på Skolen ved Radiomarken.
DinGeo har indsamlet elevernes resultater fra alle grundskoler i Danmark.
Du kan se og sammenligne nøgletal for alle de 21 grundskoler i Gladsaxe Kommune her ».
Datakilder:
Børne- og Undervisningsministeriet: Skoletal
Social og Inderigsministeriet: De Kommunale Nøgletal
Kommunens 21 grundskoler. Folkeskoler er markeret med , privatskoler med og efter -og specialskoler med
Datakilder:
Institutionsregisteret »
og Uddannelsesstatistik »